Weekend recap.

Dit weekend was weer een weekend waar ik sportief gezien trots op kon zijn. Tweeënhalve dag weekend en tweeënhalve dag beweging met als hoogtepunt een tourtocht van 102 kilometer.

Vrijdag

Om vrijdags te beginnen heb ik foto’s gemaakt bij een wandeltocht van 10 kilometer hier in de buurt. Om rustig te beginnen heb ik dat rondje op mijn longboard gemaakt. Dit is fysiek misschien niet extreem inspannend maar na een redelijk pittige survivaltraining op de donderdag was dit wel een mooi herstelrondje.

_DSC0040.jpg
En dit rondje was het zeker waard,

 

zaterdag

Zaterdag weer lekker vroeg opgestaan, trailschoenen aan en naar het bos gegaan. Voordat het überhaupt middag was had ik weer 16.8 kilometer gelopen met voor mij een mooie tijd van 1 uur en 40 minuten en 300 hoogtemeters. Misschien geen halve marathon maar als ik naar het schema kijk voor de marathon moet je om de week je afstand verlengen en de andere week een kortere run. Omdat ik dit toch moeilijk vindt in verband met het niet verleggen van de afstand heb ik toch maar een wat heuvelachtiger terrein gekozen.

_DSC0028.jpg

Zondag

Zondag was in de ochtend een mooie route langs Dieren en Zutphen met de fietsvereniging. Een mooie tocht wat voor mij redelijk zwaar was door de dag ervoor. De tocht was in totaal 102 kilometer met een gemiddelde van 30 kilometer per uur. Totaal 3 uur 40 in het zadel gezeten wat voor mij ook behoorlijk lang is.

Het gevoel

Na deze tocht voelde ik mij goed, ik had weinig spierpijn maar ik voelde me verzadigd. Dit is voor mij altijd een fijn moment want dit betekent dat ik klaar ben met sporten, hierdoor kan ik mijn aandacht van die dag ergens anders aan besteden. Dit is bijvoorbeeld aan de fotografie, dit is ook een hobby van mij. Ik heb vaak een camera bij me en ik heb een aantal mappen op mijn computer waar altijd wel foto’s op staan die ik nog moet behandelen wat ik mooi tijdens deze tijd kan doen.

Een ander ding wat ik altijd kan en wil doen tijdens deze tijd is bloggen, nu heb ik alleen wel gemerkt dat dit lastig is voor mij. Ik heb niet altijd de creativiteit voor een onderwerp. Hier moet ik nog iets voor vinden om dit toch te krijgen.

Opvallend

Het gene wat mij wel is opgevallen is hoeveel ik aankan zonder spierpijn of vermoeiing, na de 16 kilometer trailrun heb ik ook bijna niks geen last van vermoeiing gehad.

Wel wil ik gaan onderzoeken hoe ik het herstelvermogen van mijn lichaam kan opkrikken want ik heb het gevoel dat dit veel beter kan. Ik heb een tedx talk gezien vandaag met ironman triatleet Brendan Brazier, hij heeft het ook over dit onderwerp dus ik wil uitzoeken wat hij hiermee heeft gedaan. Hier valt volgens mij nog wel het een en ander te verbeteren.

Hierover later meer.

Geef een reactie

